Bol film právom nominovaný na Oscara???

27.10.2009 21:10

Oscar je dosť prestížne ocenenie. O nomináciach, a o tom, kto má vyhrať rozhodujú Akademici-odborníci v tých odboroch kinematografie, za ktoré dávajú nominácie. O víťazstve rozhodujú potom všetci Akademici. Zobral som si zopár filmov, ktoré boli nominované na OSCARa za najlepší film. Subjektívne som našiel odpoveď na otázku:

BOLI SPRÁVNE (PRÁVOM) NOMINOVANÉ NA OSCARA?

 

Skrotená hora (moje hodnotenie-)60%

NIE*Scenár Skrotenej hory bol napísaný vynikajúco. Ang Lee (režisér tohto filmu) sa s ním pohral ukážkovo. No jeden z piatich najlepších filmov roku 2005 to nie je. Vadia mi dve smietky v oku:

1.Je to prakticky celé o ničom. Dvaja "kovboji" sa zamilujú a potom sa to už iba celé vlečie krásnymi zábermi na ešte krajšiu prírodu a je to celé okrášlené hádkami a odlúčením.

2.Keby bola namiesto jedného z hlavných predstaviteľov postavená do romániku žena, bola by to úplne obyčajná romantická komédia. Ja viem, že to má byť o chlapoch, no aj tak to už časom začína byť nudné. Napriek tomu, že hlavná myšlienka filmu je niekde úplne inde, ale mohla byť prejavená aj inak.

 

Chicago 100%

ANO*Geniálne zrežírovaný, zahraný a napísaný muzikál s vynikajúcim príbehom, ktorému sa nedá odolať, a ktorý sa nedá len-tak ľahko vymyslieť. Množstvo bizarných postavičiek ma neustále dokázali prekvapiť a keď som si myslel, že nejaká vedľajšia postavička bude odsunutá na vedľajšiu koľaj (kvôli tomu, že sa dej venoval iným postavám), tak prišla a upútala na seba väčšinu pozornosti. Chicago je pre mňa jednoducho jeden z najlepších muzikálov všetkých čias!

 

Americká krása 100%

ANO*Kto nevidel Americkú krásu, môže len ľutovať a okamžite bežať do najbližšej požičovne. (Slogan tohto filmu Look closer (pozri bližšie) je zároveň aj sloganom tohto webu.) Je to unikátny film. Takýto film sa natočí možno raz za desať rokov. Kto nevidel, neuverí. Kto nevidel, nevie, čo je filmová genialita. Kto nevidel, nevie, čo je (Americká) krása...!

 

Zopár správnych chlapov 80%

NIE*Medzi vojenským zborom sa stane vražda. Povolaná je (vojenská) polícia, aby vyšetrila zaujímavý prípad. Odkiaľ mi to je povedomé? Žeby z nejakého nemeckého seriálu? Správne.

Je to síce natočené solídne a navyše tak, aby to nenudilo, ale aj tak mi to stále pripomína staré béčkové seriály. Jediné, čo robí tento film výnimočným, sú skvelé herecké výkony, výborné dialogy a dobrá atmosféra. Keby bol dej rovnako prepracovaný, ako dialogy, bolo by to stopercentné. Ale takto to k excelentnému filmovému zážitku nestačí... 

 

Gosford Park 60%

NIE*Britská inteligentná komédia. Škoda, že bez humoru. Anglický humor mám rád, no tu som sa zasmial iba raz. Komédia, ktorá nemá dej, nemá humor a len sa dve hodiny vlečie, vlečie, vlečie a vlečie až do záverečných titulkov. Tento film určite má niečo do seba a to hlavne to,

ako môže byť takýto bez(ná)dejný film tak vynikajúco zrežírovaný. A tiež sa pýtam, ako môžu herci s takou chuťou a tak dobre hrať niečo, čo nemá hlbšiu myšlienku a venuje sa kratulinkým scénkam, ktoré vytvárajú veľa samostatných príbehov...

 

Babel 80%

ANO i NIE*Je to veľmi diskutabilné. Má vynikajúci scenár a je geniálne zrežírovaný (lepšie, ako 21 gramov), a je geniálne, ako sa osudy všetkých postáv prepájajú. Všetkých, až na jednu dejovú líniu, ktorá je však taká silná, že mi tá jeho "zbytočnosť" až tak nevadila. Čo mi však vadilo, bolo to, že časti príbehov boli občasne nudné, čo by pri filme nominovanom na Oscara za najlepší film nemalo byť...

 

Malá Miss Sunshine 80%

ANO*Malá Miss Sunshine sa môže množstvom bizarných postavičiek rovnať aj Burtonovým (režisér filmov, ako napr. Nožnicovoruký Edward, pôvodný Batman, Charlie a továreň na čokoládu...) filmom. Otec Richard je optimista a mudrlant, ktorý svojimi rečičkami o víťazoch a porazených bombarduje svoju veľkú rodinu; jeho manželka Sheryl sa stará o obrovskú rodinu a navyše ju trápi jej brat, homosexuál so samovražednými sklonmi, ktorý sa práve vrátil z nemocnice. Deti Richarda a Sheryl majú dosť nereálne sny:malá Olive sa túži stať detskou kráľovnou krásy a teenager Dwayne chce byť prijatý na leteckú akadémiu a už deväť mesiacov mlčí a mieni mlčať dovtedy, kým sa tak nestane a ešte tu je ich spoločný vulgárny dedo, ktorý bol nedávno vyhodený z domova dôchodcov kvôli drogám. A títo všetci kvôli láske k dcére, vnučke, sestre a neteri putujú naprieč Amerikou na súťaž krásy Malá Miss Sunshine. Keď toto nie je originálne, tak už potom nič... 

 

 

 

 

—————

Späť