Brothers - recenzia

31.12.2009 09:42

Jim Sheridan sa vrátil. Tentoraz svojho dvorného herca nechal spieval v muzikály Nine a obsadil teplého kovboja, Spider-mana a princeznú Padmé. A dopadlo to lepšie, akoby ktokoľvek mohol očakávať.

Z najnovších filmov mi Brothers najviac pripomína The Messenger s Woody Harrelsonom. Ten hovorí o vojakoch, ktorých úlohou je oznámiť pozostalým po vojakoch, že zomreli. Jeden z vojakov si však nezachová svoju profesionalitu a zamiluje sa do jednej vdovy. Brothers sú o mužovi, ktorý sa zamiluje do ženy svojho mrtveho brata. Pomaly ale prestáva byť isté, že je Sam mrtvy.

Hlavnou dominantou Brothers sú herecké výkony. Natalie Portman je ako manželka nedávno zosnulého, ktorá hľadá oporu v jeho bratovi veľmi presvedčivá a skvele jej sekunduje aj Jake Gyllenhaal, ako čierna ovca rodiny. Najviac z hereckého obsadenia ale zaujme Tobey Maguire, ktorý premenu osobnosti svojej postavy hrá neuveriteľne presvedčivo a vzhľadom na to, že nám pred rokmi ukazoval svoju strašnú hereckú kreáciu v Spider-manovi, je to obrovský šok.

Ďalšou vecou, ktorá pri Brothers stojí za reč je aj skvelá a citlivá Sheridanova réžia. Vďaka nemu je film preplnený nádhernými a nezabudnuteľnými scénami. S postavami pracuje veľmi citlivo a aj vďaka nemu sú ako reálni ľudia. Vynikajúci scenár im do úst vkladá vety, ktoré by mohol vypustiť z úst každý z nás. Vykrelenie charakterov postáv je skvelé, dialogy rovnako tak. Za pozornosť stojí tiež Newmanova hudba, aj vďaka ktorej je napr. scéna na korčuliach taká pôsobivá.

Skupinou samou o sebe je neuverteľne silná scéna, v ktorej si musí Maguire vybrať:zabi, alebo budeš zabitý. Garantujem vám, že vám táto scéna utkveje v pamäti a chytí vás za srdce. Každopádne treba uznať, že Brothers je jeden z najlepších filmov tohto roku s veľmi silnou myšlienkou...

—————

Späť